Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, December 8, 2009

...REDHA....



Tika saat ini,
Hatiku meronta mendamba pengertian orang yang amat aku kasihi
Aku pasrah dengan ketentuanNYA
Aku harus akur akan perintah orang yang kukasihi….
Walaupun jauh di sudut hati
Aku ingin menghabiskan sisa hidupku dengan ISLAM
Ingin bersama-sama sahabat yang faham apa itu perjuangan
Ingin bersama-sama sahabat-sahabat berjuang kerana Allah..
Kerana di luar sana masih ramai hati-hati yang kosong
Dan rindukan sentuhan iman…
Aku ingin menjadi penawar bagi mereka

Namun ku tahu…
Hati yang ingin berjuang kerana Allah ini akan disinggah dengan pelbagai ujian
Kerana hakikat perjuangan itu tersangat sukar
Untuk aku tempuhi..
Aku telah bersedia dengan musibah-musibah yang bakal kutempuhi
Namun aku masih takut untuk menghadapi musibah yang aku fikir musibah tak mampu untuk aku hadapi
Namun Allah tahu aku mampu menghadapinya….


Mehnah itu menjengah tiba
apabila orang yang kusayangi tidak mengerti…


saban hari kutitipkan doa padaMu Ya Allah…
supaya diberi petunjuk yang lurus
serta dilembutkan hati orang yang kukasihi
namun ujian itu datang berkunjung tiba jua
kupasrah dan redha Ya Allah
kerana Hanya KAU yang tahu hikmah di sebalikNYA
malah Hanya KAU yang tahu aku mampu menghadapinya…..

dingin pagi
hari berlalu penuh dengan sendu..
saat ini kicauan burung bagai turut memhami perasaanku
aku di sini sedang menangisi perjuanganku selepas ini
pelbagai soalan menyapa minda
apakah yang akan berlaku?
Bagaimana aku ingin melebarkan sayap dakwah?
Adakah aku sanggup meninggalkan semua ini?
Aku buntu seketika Cuma
Namun bibir ini beristighfar supaya kembali kepadaNYA
Astaghfirullah…masih ada jalan untuk masalah ini
Sedang para sahabat yang diduga dengan pelbagai mehnah
Masih ada jalan keluar
Apatah lagi aku…..
Aku menatap terjemahan kalamMu YA Allah…
Mataku berhenti di ayat 31 surah Muhammad
Hatiku tenang kembali……..


Kudapat berfikir dengan waras kembali…
Kukuatkan semangat…
Mempositifkan kembali diri yang "hilang" sebentar tadi…

“Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan kami telah beriman?” al-ankabut:2
Aku memuhasabah diri…
Jangan lemah….ini adalah ujian buatmu
Kau harus melakukan sesuatu
Bukan berduka dengan ujian yang menimpa…..

Bersabar…..itulah ayat yang menjengah minda
“sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang sabar”
p/s: syukran di atas semangat yang diberikan

No comments:

Post a Comment